reklama

Nájdená polovica evanjelia

Prečo existuje toľko kresťanov, z ktorých životov sa vytratila iskra? Veď slúžia, robia všetko, čo majú a aj tak sú smutní, unavení a preťažení. Boh hovorí: „Ustavične sa vo mne radujte! Opakujem: Radujte sa! (Flp 4;4) My počúvame radostnú zvesť a vieme o nej. Namiesto radosti však prichádza opak. Tak kde sa stala chyba?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu

Aj ja som hľadala odpoveď na túto otázku. Už dlhšíčas ma trápilo to, že môjmu životu s Bohom chýbala tak potrebná radosťa vášeň. Spočiatku som to brala ako normálny stav, naďalej si plnila svojepovinnosti a „fungovala", až kým do môjho života neprišlo pár podnetov,cez ktoré Boh od základov zmenil (a mení) svoj postoj voči Nemua evanjeliu. A to neostalo bez dopadu na môj život.

Asi pred dvoma rokmi som dostala od svojejnajlepšej kamarátky knihu Radostné kresťanstvo od Boba Georgea a priznámsa, doteraz som si nenašla čas sa do nej začítať. Prednosť dostali iné knihya ja som ju oprášila až teraz. Ale viem, že práve TERAZ bol tennajvhodnejší čas. Nechcem tvrdiť, že len táto kniha zmenila mnohé, ale aj cezňu Boh ku mne hovoril, preto sa chcem podeliť aj s niektorými myšlienkami,ktoré z nej čerpajú a s Božím slovom, ktoré mi osvetlilo cestu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Akostanete v mojom slove, budete naozaj mojimi učeníkmi, poznáte pravdu a pravdavás vyslobodí." (Jn 8; 31,32) Táto veta vo mne silnozarezonovala, pretože moje a aj iné problémy ľudí a strata radostinesúvisia s tým, že nám ju Boh „odobral", ale sú dôsledkom neslobody.Výrok „pravda vás vyslobodí" môžeme znegovať a tak dostaneme pravý opaktoho, teda „omyl nás spútava." A ja som skutočne zistila, že všetko, čoprežívam, je dôsledkom toho, že som spútaná omylmi a lžou, ktoré majúdopad na môj život. Prosila som Boha, aby ma oslobodil a ukázal mi pravýobraz toho, čo je viera, čo skutočne chce a odhalil to, čo je vo mne zlézafixované, aby som mu to mohla odovzdať a odstránil tú bariéru medzi Níma mnou. A veru, všetko sa poriadne otriaslo v základoch, čo ma dosťšokovalo...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hlavným omylom a chybou, bolo to, že som úplnenechápala podstate evanjelia. Vlastne som zabudla na jeho dôležitú polovicu,ktorá často padá kamsi do úzadia. Verím už niekoľko rokov, Ježiša som prijalado svojho života a verila, že ma spasil svojou smrťou. Poznala jej zmysel.Ale ak by sa ma niekto opýtal, čo znamená pre môj život Ježišovo vzkriesenie,povedala by som možno niečo, ako dokončenie diela, čo je pravda, ale...Vzkriesenie znamená ŽIVOT a to znovunadobudnutie života. „Lebo ak sme boli zmierení s Bohom smrťoujeho Syna vtedy, keď sme boli nepriateľmi, tým skôr už ako zmierení budemespasení jeho životom." (Rim 5;10)  AkJežiš zomrel za nás, urobil to, preto, aby sme boli pred Bohom ospravedlnenía mohli žiť, vďaka Jeho vzkrieseniu a to znamená, nielen mať zaistenývečný život, ale už tu na zemi byť s Ním jedno. Hriechom sme sa stalimŕtvymi a potrebovali oživenie. Ak prijmeme Ježišovo vzkriesenie, mámeŽivot už tu. On ostáva, žije v nás a to znamená, že nás Seboupremieňa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teda ak je On vo mne, to znamená, že už nemôžembyť tým, čím som bola. Už teraz som spasená a Ním menená. Tým, že zomrelza moje hriechy, prepísal moje meno „mŕtva hriechom" na „živá, Božia". Možnosom to teoreticky vedela už predtým, ale uvedomila som si to až teraz. Hocistále máme hriešnu podstatu, naše telo a psychika nás robia náklonnými nazlé a stále zlyhávame, náš duch je stotožnený s Ježišovým Duchoma postupne nás mení. Už nie sme tým, kým sme boli, tak hlavu hore :-)

Ďalší omyl, ktorý ma zvnútra zožieral bolamyšlienka, že o spásu musím bojovať a ide o moje skutky. Hanbilasom sa prísť k Bohu, lebo som si vždy pripadala nepostačujúcaa nehodná. Neustále som pozerala na každý priestupok a pritom „Kristus raz a navždy zomrel za našehriechy" (Rim 6;10 , Hebr 9;26, 1Pt 3;18) Vďaka tomu, že zomrel nás urobilspravodlivými, aby sme mohli kedykoľvek príchádzať k Bohu. „Toho, ktorý nepoznal hriech, za nás urobilhriechom, aby sme sa v ňom stali Božou spravodlivosťou." (2 Kor 5;21) A toje veľmi silné - Boh svojho milovaného a dokonalého Syna urobil HRIECHOM,aby sme sa my, hriešni a nedokonalí stali SPRAVODLIVÝMI v Jeho očiacha mohli byť dedičmi. A to je už čo povedať!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„AleBoh, bohatý na milosrdenstvo, pre svoju nesmiernu lásku, ktorou nás miluje, hocisme boli pre hriechy mŕtvi, oživil nás s Kristom - milosťou ste spasení - a sním nás vzkriesil a daroval nám miesto v nebi v Kristovi Ježišovi, aby ukázal vbudúcich vekoch nesmierne bohatstvo svojej milosti dobrotou voči nám v KristoviJežišovi. Lebo spasení ste milosťou skrze vieru; a to nie je z vás, je to Božídar: nie zo skutkov, aby sa nik nevystatoval." (Ef 2;4-9)

Teraz už naisto viem, že som milovaná taká, akásom, a že Boh vo mne dokončuje svoje dielo, aj keď zlyhávam, pretože zmenilmoju totožnosť. Tým, že veríma prijala som ho do svojho života, Jeho smrť a vzkriesenie, mámživot! Slobodu a istotu v ňom, pretože všetko, čo mám je z Jehomilosti. Je stále so mnou a kedykoľvek môžem k Nemu prísť.Nepotrebujeme sa zamýšľať nad niečím, čo nemôžeme pochopiť, zbytočne sa„hrabať" vo vlastných pokleskoch, keď Boh na nás pozerá úplne inak,s Láskou. Je zbytočné hľadať niečo nové, aby sme našli radosťa zmysel života, keď je to už dávno obsiahnuté v radostnej zvesti -evanjeliu, ktoré zahŕňa všetko, čo potrebujeme pre život. „Veď Jeho božská moc nám darovala všetko, čo treba pre život, anábožnosť poznaním toho, ktorý nás povolal vlastnou slávou a mocou..." (2 Pt 1;3-9)

Nemáme dôvod smútiť a trápiť sa, keď počujemetoľké prisľúbenia a vieme o toľkých veciach, ktoré máme, pretože násBoh miluje. A bude nás milovať vždy nemenne, rovnako, nie podľa zásluh askutkov, ale pretože On chce. Myslím si, že v tejto „smutnej" dobepotrebujeme povzbudenie. A pretože dôvodov na radosť je nespočetne veľa, jedobré si ich neustále pripomínať, prežívať, aj napriek tomu, že teoreticky už slováevanjelia ovládame.

Teším sa, že som evanjelium znova našla, najmä túJeho stratenú polovicu o Živote. Pane, ďakujem Ti za to, že všetko čo mám,mám v Tebe a vďaka Tvojej Láske - život, radosť, nádej...

Michaela Borovská

Michaela Borovská

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  3x

"Len z Božej milosti som tým, čím som..." (1Kor 15;10) Zoznam autorových rubrík:  PoéziaViera a zamysleniaZo životaRozprávky a básničkyTexty piesníSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu